twogirlsinindia.reismee.nl

Welkom op onze Reisblog!

Namaste !

De verlofteller op het werk is weer netjes aangevuld. Wat we hebben, kunnen ze ons alvast niet meer afpakken, zou je denken. Maar in tijden van crisis weet je maar nooit. Wij nemen alvast geen risico's. Hoog tijd dus om er met de grove borstel door te gaan.

Net als bij vorige reis-edities willen we jullie - het hardwerkend en plichtsbewust thuisfront - met plezier en van tijd tot tijd wat laten meeproeven van onze belevenissen ter plaatse. Dit jaar worden wij - en dus jullie automatisch ook een beetje - ondergedompeld in het kleurrijke India. Het stond al een tijdje te pronken bovenaan ons beider reis-verlanglijstje. Tijd dus om de koe bij de horens te vatten. Figuurlijk althans. Die heilige beesten daar ter plekke met één vinger aanraken, schijnt geen al te best idee te zijn.

India dus : het land van uitersten en contrasten - van onwaarschijnlijke rijkdom tot onverdraaglijke armoede, van slappe thee tot superspicy eten, van de Slumdog tot de Millionaire, en speciaal voor de toeristen : van Motilium tot Imodium...

U merkt het dagelijks : tijden veranderen en tijden evolueren. En we moeten wij een beetje meekunnen met onze tijd. De vertrouwde mailtjes hebben dus plaats geruimd voor een ietwat eigendaagsere vorm van communiceren : de reisblog dus. En 't lijkt ons bovendien nog een leuk speeltje ook.

Via deze blog zul je dus met de regelmaat van de kloknieuwe verhalen en foto's vinden. Hoé regelmatig precies die klok zal tikken, zal de tijd wel uitwijzen. Minstens één teken van leven per week lijkt ons het absolute minimum. Al zal veel ook afhangen van hoe vaak de elektriek uitvalt (als die er al is), hoe hardnekkig de fameuze 'delhi diarrhea' eventueel zal toeslaan, en uiteraard : hoe hard we jullie zullen missen...

Via de kaart weet je altijd precies waar we ons bevinden en waar we geweest zijn ! En als je de dagen al aftelt tot we terugkomen : bekijk dan even het profiel. Daar wordt het aftellen netjes voor jullie bijgehouden. De enige countdown die ons voorlopig interesseert, is die naar de dag van ons vertrek. En dat is nu écht niet zolang meer. Maandag 6 februari is het zover. Via Frankfurt vliegen we naar het noordelijke New Delhi, de hoofdstad van onze - tijdelijke - nieuwe thuis. Een klein maandje later - op 3 maart - worden we verondersteld het zuidelijker Chennai bereikt te hebben, om van daaruit - opnieuw via New Delhi en Frankfurt - terug huiswaarts te keren. Blablabla. Who cares.

Wat praktische richtlijntjes : wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of wat nieuwe foto's op deze blog staan? Meld je dan aan voor onze mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom. (rubriek : 'Blijf op de hoogte ! ').

So, hier laten we het voorlopig bij. We zien (lezen) je ‘met graagte' terug op onze reisblog en laat gerust ook af en toe eens een berichtje achter!

In ieder geval : leuk dat je met ons meereist!

Sybille & Sandra

Reacties

Reacties

Spiderman

Joehoeeee....., super!!!!
Thx dat ik mag meegenieten :-)
Slaap nog maar 11 dagen goed uit want daarna zal dat waarschijnlijk zo nu en dan niet meer zo vanzelfsprekend zijn (San kennende).
Ik ben reeds reuze benieuwd naar jullie Indische avontuur!!!
Grtjs van een trouwe fan
Spiderman Xxx

Woodland-woman

Tof zo'n blog. Ik ben blij dat jullie dit voorzien. Hopelijk vinden jullie op tijd en stond internet zodat we vanop het thuisfront kunnen meegenieten.
Jammer dat de Indiërs nu Indiërs noemen ipv Indianen en dat door de vergissing van een Westerling. Maar daar moet je hen uiteraard niet mee lastig vallen.
We tellen mee de dagen af!
WW.

DIDI

Moa gow zeg, SUPER !!! Tof dat we jullie avonturen kunnen meevolgen. Wie weet wordt ons eerste 'verre' reis door jullie inbreng wel India ?? Billy & Sanne, we tellen met jullie mee, enjoy tot en met en ... zorg goe voor mekaar, want 2 zo'n toffe dames alleen tss. al die Indianen, mmmhhh ... ge weet maar nooit hé.
Lieve groetjes.

katrien

hey, dat is nu eens tof ! jullie kennen mekaar al zolang en dan samen naar het land van mijn dromen ! Geniet ervan ! echt !

jezus

We zijn opnieuw superbenieuwd om vanaf het thuisfront de sappige verhalen dagelijks te volgen (a ja, wekelijks vinden we maar magertjes...) Of jullie nu naar India of Indië gaan, het is ons al gelijk als we maar in jullie gedachten blijven. Heel veel plezier toegewenst! Heel leuk om als schoolvriendinnen van vroeger nu als reisboezemvriendinnen een 'uitstapje' te maken...

jezus en volgelingen

Carine en Ronald

Hoi, jullie kennen ons niet maar ik wel, een collega van je zus Anja. Ik volgde altijd de plezante mails die ze kreeg van je. We zouden jullie reis graag terug meevolgen als het mag. Nu we niet meer samen op 'de bureau' zitten kan ik het toch nog wat mee beleven.
We wensen jullie een prachtige en belevenisvolle reis toe.
Carine en Ronald

Reisblog-master

@ Spiderman, Woodland-woman, DIDI en Jezus : ondanks de leuke 'artiesten-naam' heeft de ontmaskering me maar weinig moeite gekost - nice try :-)
@ Katrien : dat vraagt binnenkort naar een mini-reünie !
@ Carine & Ronald : van harte welkom op de blog - reis gezellig met ons mee !

jezus en volgelingen

er is er eentje jarig vandaag!! Of je nu in Indië of India zit of hier thuis aan de kachel met een warme tas chocomelk, als het zover is, komt er een jaartje bij op de teller. Na de '0' komt een '1', dus 41, wat weliswaar nog bitter jong is (te zien met wie of wat je het vergelijkt natuurlijk).
Alé, drink er maar eentje op, wij kunnen ondertussen verder jouw ideaal cadeautje zoeken, we hebben dit jaar massa's (ik spreek al in taal van mijn zonen) tijd, want je kent ons, altijd op het laatste stekje...

groetjes aan Sybille en tot de volgende meeting...

jezus en volgelingen

je petekindje

dag lieve meter.

Wat tof dat je jarig bent op reis. Ik zorg heel goed voor je auto. Heb een vraagje liefste meter: Mag ik er eens mee rijden? Ik zal heel voorzichtig zijn hoor.
mag het! ik weet waar mama de sleutel heeft verstopt... Mag ik en francis eens logeren in je huis terwijl je weg bent? Dan wonen we dicht bij school
Nog eens proficiat met je verjaardag. Weer een jaartje ouder. Maak er nog een toffe avond van.
groetjes ook van omie daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!!

De Beernemse Loofkes, en nichtje Heidi

HAPPY BIRTHDAY SANNE !!
Jarig in een ver land: SUPER !
Hopelijk genoten van een heerlijke dag.
Lieve groetjes en dikke piepers.

Eefke

Gelukkige verjaardag San!
De piepers zijn gereserveerd voor als jullie terug in siberie vertoeven en jij me in geuren en kleuren over jullie belevenissen vertelt (de geuren en kleuren van de immodium en motilium verhalen mag je achterwege laten aub ;o)
Ondertussen, geniet nog met volle teugen van india en tot 'lees'.
Knuf xxx

Sandra @ metekindje

cross gij maar lekker rond met mijn voiture, ventje, zodat de moteur niet vastvriest in dat weer. Ik wil hem enkel terug in de staat zoals ie afgeleverd is : netjes opgeblonken, gesimoniseerd, spic en span aan de binnenkant, en met een overvolle benzinetank. Meer vraag ik niet. Veel rij (en kuis)plezier ! Tante San

Martine

Wij willen fotokes fotokes fotokes.Hier nog altijd 's nachts verfrissende temperaturen van maar liefst -10° hebben onze diepvries buiten gesmeten en al onze voedingsmiddelen worden nu in openlucht bewaard, kwestie van onze eco-voetafdruk een beetje te verkleinen hé, nog veel plezier daar in het verre spicy India.dikke kus Martine
PS:zal print out van jullie avonturen bezorgen aan het thuisfront in de puipaert

Martine

Vele groetjes van ma & Dirk, als het hier nog lang koud blijft komt Dirk jullie achterna.

Nicky

Jammer dat jullie niet aan oordoppen dachten
in de Delhische oorden!
stukjes stof kan ook werken,
geniet van jullie kleur en geurrijk tripje!
grtj,nicky

jezus

hey dames,

ik zal even een gedetailleerd overzicht geven van hoe onze ochtend vandaag verlopen is:
Opgestaan en ontdekt dat het spieieieiegelglad is.
Naar de bakker gesloren met de auto, ter plaatse een voetganger geholpen die al een kwartier aan het pogen was de spekgladde straat over te steken, 3 spiegelgladde trapjes betreden tot in de bakkerij, dan weer nr huis gesloren. Op mijn gat gevallen aan de auto, de kids naar college gevoerd en onderweg niets anders gemerkt dan wandelende fietsers, en vallende fietsers en strompelende fietsers, kortom nooitgeziene toestanden.
Onderweg vernomen dat een strooiwagen gekanteld was...
De kids afgezet aan school en nog net gezien hoe ze op hun achterste vielen bij betreding van het voetpad.
Ale, dat was ook weer eens wat anders dan in India hé?
Verder zitten we hier ondertussen met de dooi en komt wellicht een einde aan de winterprik en zal het wellicht snel zo warm worden als in India...
Ik hoor dat jullie het zeer druk hebben met wachten en aansluitingen zoeken en overnachtingen vinden,...
Ja, het leven van de ene mens is niet gelijk met dat van een ander, nietwaar.
Verder moet ik jullie feliciteren met de mooie foto's. Ze zijn werkelijk prachtig, die kleuren enzo...
Je moet maar laten weten als we extra fotoruimte moeten bestellen he, want ik mag er niet aan denken dat jullie ruimte tekort zouden komen, en het tempo waarop de foto's komen zou het er heel snel van komen...

Zo, ik sluit af, mijn dagtaak is nog niet om, er is nog een hoop te doen..
Nog veel (wacht)plezier en tot de volgende zitting,

jezus

Sandra @ Jezus

Ocharme toch - en dat ik dat allemaal heb moeten missen. de winter in Belgie is duidelijk niet zoals een Indian winter. Ik mag maar hopen dat van die winterse taferelen ook een en ander op de gevoelige plaat werd vastgelegd. In ieder geval : Jezus' wil is wet. De gevraagde foto's zijn een feit - zo'n 2 uur van onze kostbare tijd heeft het uploaden ervan geduurd. Zeg nu nog eens dat we niets voor jullie over hebben. Een volgende foto-sessie zal er eentje zijn voor als we eens veeeeeel tijd hebben. Heeeeeeel veel tijd. De extra foto-ruimte moet je voorlopig dus nog niet aankopen. Thx toch voor het aanbod. Groetjes aan de mama + volgelingen. Dikke kus - zus x

jezus

Dag beste reizigsters,

hier in het thuisland is alles ok, beetje koud, maar er is beterschap op komst.
We hebben weer wat meer tijd, want de laatste dagen moesten we samen met Alain Remue helpen zoeken en uitkijken naar de verdwenen kasteelheer, maar gezien die nu in een put in de bossen is teruggevonden (levensloos wel te verstaan) kunnen we weer wat ademen.
Weten dat ik elke dag voor mijn dagtaak in het Rode Kruis naast zijn laatste rustplaats passeerde, geeft toch wel een raar gevoel..
Zo, ik hoor dat jullie ook wat rust aan het nemen zijn, dat is maar goed, want straks komen jullie oververmoeid terug naar huis, en leg dat maar uit aan de thuisblijvers.
Ik ben momenteel weer kersverse mama want ik heb Kris zijn petekindje op logement tot morgenavond, dus ik zit weer tss de pampers, flesjes en boertjes...
Ja, als de mama en papa niet voor hun kindje willen zorgen, dan is de taak van een meter of peter om onmiddellijk over te nemen, vandaar.
Je mag dus van geluk spreken dat wij dat niet zo af en toe doen, maar ja met een meter die soms wekenlang weg is van huis, zijn we ook niet veel, hé??? (haha)
Verder laat ik jullie rusten, jullie hebben het verdiend.
Nog vele groetjes van het thuisfront, en... zijn jullie niet reeds halverwege of heb ik het verkeerd voor?

groeten en tot de volgende fotosessie...

Sandra @ Jezus

Ik zie al dat de volgelingen hebben afgehaakt - en ik had nu net zo`n leuk T-shirt van het nationale Indische cricket-team op het oog...
De volgende foto-sessie is een feit (met dank aan Sybille). Ik heb te weinig geduld om me daar mee bezig te houden.
Nog 4 keer slapen en tante San staat weer van kop tot teen paraat voor haar metekindje. Allright?
En als je de smaak van het kersverse moederschap opnieuw te pakken zou hebben : geef aub asap een schreeuw, de babykleertjes zijn hier spotgoedkoop :-)
Tot zaterdag. x

jezus en volgelingen

Hey trekstertjes,

hier ben ik er weer, ja ons petekindje is veilig en wel opgehaald door de mama en papa die er opnieuw wilden voor zorgen, maar hier bij ons heeft het geslapen als een roosje, gedronken als haar vader (!) en geboerd (ook als haar vader....). Kortom, ik ben niet uit mijn rol van mama gevallen en nee, je hoeft geen kinderkleertjes mee te seulen in je bagage, ik zie graag babytjes maar als die van iemand anders zijn, heb al mijn handen meer dan vol met die 3 van mij.... en ja vooral als de meter er ook nooit is, dan kunnen wij als ouders ook nooit eens een uitstapje doen, maar we leerden daarmee leven, het lukt ons net.
Verder hier alles ok, we zijn de grote kuis aan het doen in je huis, want ik merk aan je mails dat je zeeeer vermoeid thuis zal komen van al dat wachten en treinen missen en hotels missen, enz....
Hier zal de boeking in orde zijn, er zal niet dubbelgeboekt zijn als dit een geruststelling mag zijn.
Alleen voor nog wat huisparfum zorgen zodat de overgang niet te bruusk wordt, en dan zijn we er klaar voor...
Verder nog proficiat met de fotoreportage, wat zijn jullie ondertussen veranderd zeg, zogoed als onherkenbaar geworden, alleen de voeten nog wat aan de witte kant, maar verder hebben jullie een mooi kleurtje gekregen.
Prachtig...
Mocht het mogelijk zijn om eens mekaar op de foto te zetten, dan zou ik aan ons oma eens een foto van haar dochter kunnen tonen, ze vraagt daar nu al zo lang naar.
ALé, genoeg gezeverd, de dag is nog niet om, ik moet mijn volgelingen nog in bed krijgen, wat geen eenvoudige opgave is telkenmale.
Veel groetjes vanuit Beernem, en ja hoor morgen zijn we alweer halverwege de week, dus ik zou mocht ik van jullie zijn al stilaan nr het vliegveld gaan, gezien de vertragingen en dubbelboekingen enz...

Jezus en volgelingen

Spiderman

Hahaaa...., die Jezus heeft blijkbaar ook een vlotte pen, 't lijkt wel familie van 1 van jullie!!! Zalig om te volgen hoor ;-) Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!