twogirlsinindia.reismee.nl

laatste groet uit India

Onze laatste uurtjes in India gaan NU in. Het is mooi geweest. Heel mooi zelfs. Al begint de hitte en vermoeidheid toch wel zoetjesaan in onze kleren te kruipen. We kunnen nog nauwelijks 'pap' zeggen. Schrijven lukt nog net.

Chennai, waar we momenteel onze laatste uren slijten, is in grote lijnen vergelijkbaar met Delhi : dezelfde chaos en drukte, dezelfde armoede en miserie, dezelfde 'netheid'. Alleen is het hier zo`n 20 graden warmer, dus krijg je het aroma van het afval er als bonus bovenop. Wat we er ook bovenop krijgen is de geur van jasmijntjes : de meerderheid van de dames loopt hier met een halve boeket versgeplukte jasmijntjes in hun haren. En zo stapt een mens volledig bedwelmd van de bus (slechts deels door de jasmijntjes...) . :-)
En bloedheet is het hier. Het enige waar we momenteel toe in staat zijn is drinken om het daarna opnieuw te kunnen uitzweten. Het mag zelfs water zijn. Zo wanhopig zijn we. De Belgische koelte zal een welgekomen verademing zijn (al zal ik wellicht heel vlug spijt krijgen van deze woorden).

Maar goed, morgen om 9u30 beginnen we aan onze 3 vluchten (Chennai/Delhi, Delhi/Frankfurt, Frankfurt/Brussel). En dan komt de doemdenker in mij heel even naar boven : 3 keer dat er iets fout kan lopen. Want de reis is met een afgelasting begonnen en de vertragingen hebben zich ietwat als een rode draad doorheen onze reis gesponnen. Want u kent mij intussen : ik knijp er graag `even` tussenuit, maar als de dag gekomen is om terug huiswaarts te keren, kan het niet snel genoeg gaan. Hoe leuk het allemaal ook was.

Maar laat ons er gewoon van uit gaan dat alles volgens schema zal verlopen. Als we dan onze Indische klok met die van jullie gelijkzetten, komt het er op neer dat we om 5u `s morgens van de grond gaan, om 3 uur `s morgens in de luchthaven verwacht worden, en best om 2u een tuk-tuk aan de haak zien te slaan om ons een laatste keer heelhuids af te leveren. Wat zullen we er weer lekker frisjes bijlopen eens we rond middernacht thuis gaan arriveren. En wat een fantastisch idee, realiseer ik me nu, was het toch van mij om maandag alweer aan het werk te gaan...
In ieder geval : voor zij die zondag voor mijn ontbijt zorgen : graag een glaasje versgeperst mango-sap. Watermeloen-sap mag eventueel ook. Ik wil er niet al te moeilijk over doen. En, aub, sla op m`n handen als ik een halve kilo suiker in m`n koffie zou gieten. Want het zijn niet enkel goeie en gezonde gewoontes die die onverbiddelijke Indische zoetekauwen ons hebben aangeleerd.

Zo, dit was het dan voor de laatste keer vanuit India.

We eindigen met de woorden waar we mee begonnen zijn : Namaste !
U was een uitermate fijne virtuele reisgezel.

x

Reacties

Reacties

Spiderman

Hey,
Het was weer aangenaam om jullie avonturen te mogen meebeleven!
Mij rest nog enkel jullie een goede terugreis te wensen en op 14 maart zien wij elkaar in levende lijve....
Zorg goedvoor elkaar op de terugreis ;-)
Big hug
Spiderman Xx

jezus en volgelingen

God, ik krijg begod traantjes in mijn ogen als ik er al aan denk mijn (je)zusje terug te zien.
Enige dochter zijn is leuk voor even, maar dan wel maar voor héél even, geef mij maar vlug mijn zusje terug.
Ik zorg alvast voor lekkers en zoets in je huisje (ik kies iets dat ik zelf graag lust, want je zal het toch terugbrengen naar ons...) en hoop samen met ons mamaa dat jullie heelhuids en behouden terugkeren, want ze begint jullie al te missen hoor.... De temperatuur hier is om en bij de 10°C mocht dit jullie interesseren, en voor de rest is het hier grijs en mistig, dus dat zal weer even met de neus op de harde realiteit vallen worden...

De taxi staat paraat voor het geval jullie op Belgische bodem moeten vervoerd worden (ja ik doe enkel nationaal, geen internationaal transport) en verder ben ik al benieuwd naar de vele cadeautjes... (stout hé, maar ja, zo ben ik nu eenmaal).

groetjes,

jezus en de volgelingen (die netjes op de schoolbankjes zitten)

guido

geniet van de laatste uren, een goede vlucht(en) en voel je weer thuis in belgenland.
p.s. elk jaar zijn er wel hier en daar wedstrijden om een reisverslag te schrijven. aub doe eraan mee, ik heb er fantastisch van genoten en zou spijtig zijn dat niet met zoveel anderen te delen. abraço e beijo.

Nichtje didi

Genoten hebben we !! Van de eerste tot de laatste letter!
Ja, het schrijven zit de Flaisietjes in het bloed (Jezus en volgelingen kan er ook weg mee). Mij rest nog jullie dan ook van harte te bedanken voor de prachtige reisverhalen, de kleurrijke foto's, het virtueel gezelschap.
Veilige thuiskomst, zorg goed voor mekaar. Lieve groetjes van de Beernemse Loofkes.

chantal

Met plezier hebben we jullie toffe reisverhalen gelezen !!geniet nog van de laatste momenten want dan ist back to reality !!! groetjes

Martine

Super om jullie belevenissen via de blog te volgen.Waarschijnlijk een onvergetelijk avontuur.Een behouden thuiskomst en tot binnenkort eens.
ksks Martine

Sandra @ Spiderman

Haal je pot verf de 14de maar boven : 'k heb precies een (sneeuw)wit (strooien) dakje - de Indische zon heeft duidelijk haar werk gedaan :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!