twogirlsinindia.reismee.nl

Van hippie-land naar het Venetie van het Oosten

Voor zij die meevolgen op de kaart, kruis maar aan : Udaipur - ook wel het Venetie van het Oosten - lekker romantisch dus - gezellig druk ook
Wink
. Onze laatste officiele tussenstop vooraleer we het een versnelling trager zullen doen.

In 1 van de vorige stops - Jaipur - ging het er al een stuk beschaafder aan toe. Hier en daar al wat meer betonnen banen, ipv zandwegels. Verkeerslichten ook (voorlopig enkel nog maar vooral als decorvulling). Het is niet de eerste keer dat we content zijn dat we het allemaal nog kunnen navertellen.
Jaipur dus. Ook wel de Pink City genaamd. Pink, omwille van zijn talrijke roze(achtige) gebouwen.
Voor de meelezende insiders onder jullie : voor de rest weinig 'ander pink' te melden. Hier niet. En over heel India ook niet, lijkt me.
Al hadden we een paar dagen geleden wel een uiterst interessant gesprek met een Indisch advocaat. En zo zijn we weer helemaal op de hoogte van de rechten en plichten van onze Indische pink-minded medemens. U leest er artikel 21 en 41 van het Indisch wetboek maar eens op na.

Vorige bestemming dan - Pushkar - een waar bedevaartsoord voor allerlei (overjaarse) hippies van allerhande pluimage. Die hadden in hun Woodstock-jaren duidelijk het licht gezien. En misschien maar goed ook, want de elektriek heeft hier meer niet gewerkt, dan dat ie dat wel gedaan heeft. Pushkar, een kleiner stadje, netjes gelegen tussen wat meren en bergen. Onze longen kunnen weer op full speed werken. Niets te vroeg, want een overdosis aan AC, stof en 'gezonde' stadslucht is duidelijk nefast voor ons beider luchtwegen. U ziet : het leven van een backpacker is duidelijk niet te onderschatten.

Maar goed, de eerstvolgende 2 dagen houden we een onvervalste bus-marathon, met slechts een kleine tussenstop in Ahmedabad en Mumbai. Veel tijd om aan jullie te denken zal er bijgevolg niet zijn. U hoor ons dan ten vroegste terug rond 21 februari ofzo, vanuit onze (tijdelijke) rustplaats, Goa.

En wat een geruststelling dat het Ijstijdperk bij jullie eindelijk definitief ten einde lijkt te zijn. We kunnen weer op beide oren slapen. En vooral : ongegeneerd en ongecensureerd stoefen over de steeds-stijgende Indische temperaturen.
Of we ook al een zomers kleurtje hebben, is voor ons zelf ook nog niet helemaal duidelijk. Het bovenste laagje is er vooral eentje van stof. We weten het u wel te vertellen van zodra we weer eens een douche (met warm water) vinden.

Rest er ons u nog een zalige en deugddoende ontdooiing toe te wensen !

Tot over een paar dagen !

Sybille en Sandra

guido

genoten van jullie verhaal, geniet nu maar van een warme douche...

lolo

merci pour le matériel didactique pour débutants :-), je te souhaite une bonne continuation et une bonne douche (ça ne se voit pas sur le matériel didactique, j'ai un peu cru comprendre cela du texte...)
BIIIIIIZ