twogirlsinindia.reismee.nl

van Siberië tot India

Nog één ijzige dag en nacht zien te doorspartelen, en dan kussen we de Belgisch-Siberische grond tijdelijk vaarwel. En we zijn er allesbehalve rouwig om. Van de diepvriezer naar de warmeluchtoven dus in amper een halve dag tijd. Van zo'n -5 tot +25°. Bij de gedachte eraan alleen al krijgen we het zelfs al wat warmer.

Voor de rest zijn we zo goed als vertrekkensklaar. De zomer-outfit werd netjes gestreken en geplooid, om over een paar dagen vervolgens totaal verkreukeld terug boven te halen, de halve apotheek werd opgekocht, alle paperassen werden gecheckt en dubbelgecheckt (gedubbelcheckt ?), en de rugzak heeft de weegschaal-test met glans doorstaan. Er is zelfs nog voldoende ruimte voor een paar kilo's souvenirs. Of beter: voor onze thermische kledij die we bij ons vertrek noodgedwongen zullen moeten aantrekken, maar waar we voor de rest vermoedelijk 4 weken lang zullen mee opgescheept zitten.

Morgen maandag dus, in de loop van de namiddag, zijn we weg. De maandag, traditioneel de meest hatelijke dag van de week. Al maken we voor deze ene keer maar al te graag een uitzondering. Als alles volgens schema verloopt, zouden we dinsdagmorgen rond 9u45 plaatselijke tijd op onze bestemming - New Delhi - moeten zijn. Al zullen jullie daar wellicht (letterlijk) niet van wakker liggen. Tegen die tijd (er is een tijdsverschil van 4,5 uur) liggen jullie wellicht nog naarstig te soezen onder jullie vierseizoens-dekbed, met de warmwaterkruik of het kersenpitten-kussentje in aanslag, dromend van en hunkerend naar die nieuwe werkdag...

Voilà. Het volgende berichtje zal wellicht een Indisch zijn. Of toch in ieder geval vanuit India.

Tot over een paar dagen !

Sybille & Sandra

guido

goede en veilige reis, ik hoor al de indische muziek doorklinken in jullie verhaal.

Carine

big sister's watching you