twogirlsinindia.reismee.nl

Indian Railways sucks

In Belgie is de trein altijd een beetje reizen. In india altijd een beetje wachten.
In Belgie wordt de vertraging uitgedrukt in minuten. In India in uren. En jaja, in Afrika wellicht in dagen, maar daar hebben wij momenteel geen boodschap aan. 16 uur vertraging vonden wij er net iets over.

Maar goed, zo zijn we intussen weer een lesje in relativering rijker. En er zullen er nog wel volgen. Van z`n leven zal je ons in Belgie niet meer horen klagen als de trein opnieuw twee minuten (= de volle 120 seconden !) vertraging heeft...
Het is ons trouwens op dit ogenblik nog niet helemaal duidelijk waarom we perse op voorhand onze treinplaatsen moeten reserveren, terwijl ze ons dan 16 uur ongegeneerd te kakken zetten (en dat zouden ze hier ook doen, he. Altijd en overal. Ik bedoel dan ook letterlijk, he.)

Hierdoor zagen we dan ook de nachttrein aan onze neus voorbijgaan. En dienden we in allerijl in een haast godvergeten gat een overnachting te zoeken. In een koeiestal - officieel `hotel` - maar deze titel vonden we het echt wel niet waardig. U merkt het later wel aan onze foto`s.

Maar wat ons wellicht het meeste bezighield, was dat we ofwel onze treinaansluiting naar onze volgende bestemming maar nipt zouden halen en bijgevolg de Taj Mahal zouden moeten missen, of omgekeerd. Geen al te moeilijk dilemma uiteraard. Dat spreekt voor zich. En wat een pareltje is het, dat - terecht - Wereldwonder. U moet het zelf ooit eens gezien hebben. Echt waar. Bery, bery beautifull. En ook bery impressive.

Al kregen we de voorbije dagen nog wel meer indrukken te verwerken. In Varanasi bijvoorbeeld, waar aan de oevers van de Ganges dagelijks een soort van publiekelijke `live-crematie` plaatsvindt. Zoiets kruipt wel even in de kleren. En dan heb ik het niet enkel over de rook en wierook. uiteraard. Alhoewel, dat ook wel eigenlijk. We zijn intussen in wandelende wierookstokjes getransformeerd. `t Zit al tot diep in de porien zelfs.

Maar wat we ons eigenlijk al de hele tijd (= 2 seconden lang) afvragen : lukt het daar zo een beetje bij jullie? Zo in die vrieskou?
Als het enigszins een troost mag wezen: hier is het lekker en aangenaam warm (ik schat zo`n 25 gr.) zo van 10 tot 17u. Daarvoor en daarna kunnen we onze fleece ook best wel gebruiken.

Tot een volgende !

Sybille en Sandra

guido

don't worry, be happy, wellicht heb je nog het ergste niet ondervonden of gezien, ik hoorde van mijn zus en neef die er reeds waren dat je je elke dag aan iets mag verwachten. maar zullen wellicht onvergetelijke indrukken zijn en blijven. geniet ervan.

Iris

De vrieskouw is hier intussen over. Lees: dooi.Onze straat waar er dus wegenwerken zijn, is nu herschapen in een "veldcross-parcours". Gewoon kwestie van de juiste fiets te nemen en op het werk te verwittigen dat je echt wel nog ooit net schoeisel hebt gehad.
Geniet verder van de aangename warmte. Vergeet de treinbeslommeringen - alhoewel dat moeilijk is als je er steeds mee wordt geconfronteerd - en prent de Taj Mahal voor altijd in jullie geheugen, zodat je er ronduit kan over vertellen bij thuiskomst !
Nog veel plezier
Iris

Sabine

Ondertussen voelt 6°c hier als aangenaam "warm" aan, we kunnen alleen maar dromen van 25°c en meer.. Maar het is niet alleen voor de aangename temperatuur dat jullie naar India getrokken zijn veronderstel ik, het ziet er in elk geval indrukwekkend uit, en we boffen maar dat we dankzij jullie ook een beetje mogen meeproeven op deze manier. Geniet ervan girls !!!

Sandra @ Iris

Is de vrouwelijke Sven Nys dan geboren? Veel ploeter-plezier alvast - als het een troost moge wezen : het is hier met momenten ook slalommen tussen allerhande zwerfvuil (van mens en beestenboel). x